Nie rozpinamy pasów w czasie lądowania.
Zarówno początek startu jak i lądowanie samolotu może być dla niektórych osób niekomfortowe. Zbliżając się do celu, samolot zaczyna obniżać swoją wysokość. Przy zmianie ciśnienia wrażliwe osoby mogą odczuwać lekkie zawroty głowy, bóle zatok, uszu oraz ciemnienie przed oczami. Dobrze jest mieć cukierki do ssania, które podczas spożywania złagodzą dolegliwości związane ze zmianą ciśnienia.
Czas na lądowanie
Przed lądowaniem zapala się sygnalizacja "zapiąć pasy". Musimy się do niej dostosować. Podczas lądowania obowiązkowo powinniśmy być zapięci, aż do momentu całkowitego zatrzymania się samolotu. Wtedy to sygnalizacja zapiętych pasów zostanie wyłączona.
W czasie lądowania należy także wyłączyć sprzęt elektroniczny. Uruchamiamy go dopiero po wyłączeniu sygnalizacji "zapiąć pasy".
Nie zapomnijmy o wyprostowaniu oparcia fotela oraz złożeniu stolika znajdującego się przed nami. Bagaż podręczny umieszczamy pod siedzeniem lub w schowku znajdujących się nad nami.
Wychodzimy z samolotu
Opuszczając samolot możemy wyjść bezpośrednio na płytę lotniska lub rękawem prosto do budynku terminala, gdzie czeka nas kontrola dokumentów w przypadku rejsów "non-schengen". Po przejściu przez kontrolę powinniśmy poszukać stanowiska odbioru bagażu z naszego rejsu (odpowiednia informacja znajduje się na monitorach umieszczonych przy karuzelach bagażowych i na tablicach informacyjnych). Bagaż rejestrowany jest wydawany w hali przylotów z taśmy bagażowej (baggage claim). Dostarczany jest krótko po lądowaniu.
Kiedy zauważymy nasz bagaż, zdejmujemy go z taśmy. Upewniamy się, że należy do nas i udajemy się do wyjścia z lotniska.
Odpowiedzialność za bagaż
Jeśli nasz bagaż zaginął lub został uszkodzony powinniśmy ten fakt niezawołczenie zgłosić na stanowisku "bagaż zaginiony" (lost luggage). Znajduje się ono zazwyczaj nieopodal taśm bagażowych w hali przylotów. Przy zgłoszeniu należy udzielić dokładnych informacji o naszym bagażu - jak wyglądał, kolor, producent, znaki szczególne i co się w nim znajduje. Pasażer obowiązany jest do określenia wartości zaginionego bagażu.
Linnie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za zniszczenie, zaginięcie lub uszkodzenie bagażu rejestrowanego jedynie w przypadku, gdy miało to miejsce na pokładzie samolotu. Zazwyczaj nie ponoszą odpowiedzialności za drobne uszkodzenia zewnętrznej powierzchni m.in. zadrapania, zabrudzenie, plamy, wgniecenia, które mogą wynikać z normalnego zużycia.
Jeżeli po przylocie do portu docelowego okaże się, że bagaż nie przyleciał tym samym rejsem, przewoźnik lub działający w jego imieniu agent obsługi pasażerskiej sporządzi odpowiedni protokół oraz niezwłocznie uruchomi procedury związane z lokalizacją zagubionego bagażu. Na podstawie danych kontaktowych przekazanych przy zgłoszeniu pasażer zostanie powiadomiony o jego odnalezieniu oraz bagaż zostanie dostarczony pod wskazany adres. Istnieje również możliwość osobistego odbioru bezpośrednio na lotnisku.
W każdym z przypadków należy sprawdzić czy bagaż nie zawiera braków lub uszkodzeń. W razie ich zaistnienia, możemy złożyć reklamację bezpośrednio u przewoźnika, z usług, którego korzystaliśmy.
PARTNEREM PORADNIKA JEST LINIA LOTNICZA EUROLOT, OFERUJĄCA POŁĄCZENIA RZESZÓW-RZYM I RZESZÓW-PARYŻ.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Narożna przeszła poważną operację. Latami ukrywała dolegliwości po porodzie
- Dramat Roksany: przyleciała do teściowej WYNAJĘTYM helikopterem! Oszczędza na własny?
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć